Pædagogiske eksperimenter: med pædagogisk læringscenter som udviklingsenhed

Ole Christensen, Michael Grosspietsch, Ole Nedergård Johansen, Didde Gade Lærkesen, sidsel Juul Nilense, Niels Jørgensen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidlingpeer review

    Abstract

    På Pilegårdsskolen i Tårnby har vi siden august 2016 arbejdet med udvikling af læring i fællesskaber, hvor PLC-teamet samarbejder med lærer-teams. Fokus har rettet sig mod at arbejde med multimodale læringsformater samt at etablere nye samarbejds- og læringsformer mellem PLC og det pædagogiske personale.
    Vi er optaget af at udvikle en mediebaseret praksis, hvor vi arbejder med digitale teknologier, der understøtter elevernes kreative og innovative kompetencer. Vi ønsker samtidig at belyse, hvorledes PLC kan udvikles som en strategisk udviklingsenhed – som en del af skolekulturen.
    Her beskrives samarbejdet mellem PLC-teamet og et lærer-team på 5. klassetrin.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftFolkeskolen
    ISSN0015-5837
    StatusUdgivet - 7 jul. 2017

    Citationsformater