Pædagogiske Laboratorier. Vi sætter fokus på kerneopgaven og faglig kvalitet.

Gitte Riis Hansen, Kirsten Breinholt

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Voksen Pædagogisk Tilbud i Herlev har pilottestet et kompetenceudviklingsforløb, der har skabt kobling mellem datainformeret tilgang til faglig udvikling og professionel dømmekraft ved at arbejde med Pædagogiske Laboratorier. De Pædagogiske Laboratorier skaber faglighed og kompetenceudvikling, hvor praksis tilføres ny teori, der omsættes gennem refleksion - og bringes tilbage som faglighed i den pædagogiske praksis. Det er kompetenceudvikling, som står på allerede eksisterende praksis, som via videndeling understøtter professionsidentitet og udfordrer ”subjektive synsninger” som en måde at være fagprofessionel på. En pædagog fra forløbet siger: ”Som personaler, kan vi igennem vores egne oplevelser, komme til at skabe en fortælling om en beboer, som ikke er korrekt, men udsprunget af forskellige oplevelser personaler imellem, af samme karakter.”
OriginalsprogDansk
TidsskriftSocial udvikling
Udgave nummer6
Sider (fra-til)30 - 35
Antal sider6
ISSN2245-8123
StatusUdgivet - 1 okt. 2018

Citationsformater