Abstract
Pædagogisk personale oplever jævnligt at have børn i institutionen, som udfordrer, giver bekymringer og har en begrænset trivsel. Det kan eksempelvis være børn, som ofte slår, bider, skubber eller græder. Det kan også være børn, hvor personalet oplever, at de har svært ved at fordybe sig eller har svært ved, at der bliver stillet krav, børn med mange konflikter eller begrænsede legerelationer. Alt fra mindre bekymringer til de 'tunge sager'. Hvordan hjælper vi barnet til en bedre trivsel?
Dette er den første bog, der på en praksisnær og inspirerende måde går i dybden med, hvordan pædagogisk personale gennem en systematisk refleksionsproces effektivt finder nye forståelser for og enkle handlemuligheder til at hjælpe barnet i trivselsvanskeligheder
Dette er den første bog, der på en praksisnær og inspirerende måde går i dybden med, hvordan pædagogisk personale gennem en systematisk refleksionsproces effektivt finder nye forståelser for og enkle handlemuligheder til at hjælpe barnet i trivselsvanskeligheder
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Frederikshavn |
---|---|
Forlag | Dafolo |
Antal sider | 243 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7160-552-5 |
Status | Udgivet - 2018 |
Emneord
- børn
- børns udvikling
- daginstitutioner
- dannelse
- læring
- pædagogik
- pædagogisk arbejde
- rutiner
- trivsel