Abstract
Artiklen formidler resultaterne af en spørgeskemaundersøgelse på fem pædagoguddannelser. Fokus for undersøgelsen har været studerendes mulighed for at opbygge kompetencer til det pædagogiske arbejde med børn og bevægelse i uderummet under deres praktik i et dagtilbud. Undersøgelsen afslører blandt andet en diskrepans mellem de studerendes idealer for bevægelsespædagogik i uderummet og den konkrete pædagogik, de oplever i praktikken. Kompetencemål, som går på at understøtte, udvikle, gennemføre
og evaluere bevægelsesaktiviteter, har særlig positiv betydning for den studerendes læringsmuligheder.
Resultaterne af undersøgelsen diskuteres i slutningen af artiklen i et teoretisk perspektiv med henblik på at kunne stille kritiske spørgsmål til gavn for udviklingen af pædagoguddannelsen.
og evaluere bevægelsesaktiviteter, har særlig positiv betydning for den studerendes læringsmuligheder.
Resultaterne af undersøgelsen diskuteres i slutningen af artiklen i et teoretisk perspektiv med henblik på at kunne stille kritiske spørgsmål til gavn for udviklingen af pædagoguddannelsen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Barn |
Vol/bind | 37 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 39-52 |
Antal sider | 14 |
ISSN | 0800-1669 |
DOI | |
Status | Udgivet - 19 jun. 2019 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Børn og unge