Partnerskabsprojektet: et rum for udvikling af lærerstuderendes undervisningsfaglighed (PCK)

Birgitte Schou Pontoppidan

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Partnerskabsprojektet er et forsøg på at bygge bro mellem læreruddannelse, praktikskoler og skoleforvaltning. Partnerskaber kan vise sig at blive banebrydende som "studierum" for udvikling af lærerstuderendes undervisningsfaglighed i natufagene, Pedagogical Kontent Knowledge. PCK-begrebet defineres, diskuteres og konkretiseres i relation til udvikling i relation til en dansk læreruddannelsestænkning.
OriginalsprogDansk
TidsskriftMONA
Udgave nummersærnummer
Sider (fra-til)56-69
Antal sider14
ISSN1604-8628
StatusUdgivet - 2009

Emneord

  • PCK
  • partnerskaber
  • læreruddannelsen
  • praktik

Citationsformater