Abstract
Med udgangspunkt i et kort historisk rids over den internationale PCK-forskning, præsenteres en dansk oversættelse af en ny model, der er udviklet i konsensus af centrale forskere på feltet. Relevans i dansk læreruddannelse diskuteres, inkl. en oversigt over hidtidig oversættelse og anvendelse af PCK begrebet i dansk kontekst. PCK forsøges defineret som læreres indholdsspecifikke pædagogiske viden og kompetence, og gensidig påvirkning med forskningsbaserede almen- og fagdidaktiske videns-baser, lærernes grundlæggende overbevisninger og oplevelse af elevernes læring illustreres via modellen. Endvidere præsenteres tankerne bag et nyt dansk ph.d. projekt, hvor natur/teknologi læreres individuelle og kollektive PCK undersøges.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 27 okt. 2016 |
Status | Udgivet - 27 okt. 2016 |
Begivenhed | DASERA konference 2016 - Odense Adelige Jomfrukloster, Odense, Danmark Varighed: 27 okt. 2016 → 27 okt. 2016 https://www.dasera.dk/forside/moeder-og-seminarer/aarsmoeder/dasera-moede-2016/ |
Konference
Konference | DASERA konference 2016 |
---|---|
Lokation | Odense Adelige Jomfrukloster |
Land/Område | Danmark |
By | Odense |
Periode | 27/10/16 → 27/10/16 |
Internetadresse |