Didaktik og digital fabrikation: - i skole og læreruddannelse

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

Abstract

Dette projekt har fulgt den samme årgang folkeskoleelever fra 7. til 9. klasse på én skole igennem tre år og fokuseret på lærerrollen og de didaktiske udfordringer der stilles til underviserne ved anvendelse af digitale fabrikationsteknologier og designprocesser med følgende forskningsspørgsmål:

Hvordan er lærerens rolle eller roller i et læringsmiljø hvor digitale fabrikationsmedier og designprocesser danner rammen omkring læreprocesser?
Hvilke udfordringer stiller teknologierne til lærerens rammesætning og styring af en igangværende designproces, hvor børn og unge gennem eksperimenter, fejl, testning og refleksion opbygger viden og kompetencer (skills)?
Bidragets oversatte titelDidaktik og digital fabrikation: - i skole og læreruddannelse
OriginalsprogEngelsk
Publikationsdato20 maj 2017
Antal sider3
StatusUdgivet - 20 maj 2017
BegivenhedThe 6th NoFa-conference 2017: : Interplay between general and subject specific knowledge about teaching and learning in school and teacher education – perspectives and challenges. - University of Southern Denmark, Odense, Danmark
Varighed: 29 maj 201731 maj 2017
Konferencens nummer: 6

Konference

KonferenceThe 6th NoFa-conference 2017
Nummer6
LokationUniversity of Southern Denmark
LandDanmark
ByOdense
Periode29/05/1731/05/17

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater