Abstract
Dette projekt har fulgt den samme årgang folkeskoleelever fra 7. til 9. klasse på én skole igennem tre år og fokuseret på lærerrollen og de didaktiske udfordringer der stilles til underviserne ved anvendelse af digitale fabrikationsteknologier og designprocesser med følgende forskningsspørgsmål:
Hvordan er lærerens rolle eller roller i et læringsmiljø hvor digitale fabrikationsmedier og designprocesser danner rammen omkring læreprocesser?
Hvilke udfordringer stiller teknologierne til lærerens rammesætning og styring af en igangværende designproces, hvor børn og unge gennem eksperimenter, fejl, testning og refleksion opbygger viden og kompetencer (skills)?
Hvordan er lærerens rolle eller roller i et læringsmiljø hvor digitale fabrikationsmedier og designprocesser danner rammen omkring læreprocesser?
Hvilke udfordringer stiller teknologierne til lærerens rammesætning og styring af en igangværende designproces, hvor børn og unge gennem eksperimenter, fejl, testning og refleksion opbygger viden og kompetencer (skills)?
Bidragets oversatte titel | Didaktik og digital fabrikation: - i skole og læreruddannelse |
---|---|
Originalsprog | Engelsk |
Publikationsdato | 20 maj 2017 |
Antal sider | 3 |
Status | Udgivet - 20 maj 2017 |
Begivenhed | The 6th NoFa-conference 2017: : Interplay between general and subject specific knowledge about teaching and learning in school and teacher education – perspectives and challenges. - University of Southern Denmark, Odense, Danmark Varighed: 29 maj 2017 → 31 maj 2017 Konferencens nummer: 6 |
Konference
Konference | The 6th NoFa-conference 2017 |
---|---|
Nummer | 6 |
Lokation | University of Southern Denmark |
Land/Område | Danmark |
By | Odense |
Periode | 29/05/17 → 31/05/17 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning