Personalets tempo i skolens tid: Et rytmeanalytisk perspektiv på tid i folkeskolen

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

    Abstract

    I dette kapitel ser jeg på tid som rytme og på, hvordan rytmer optræder og har betydning for den almindelige arbejdsdag i folkeskolen efter reformen og lov 409. Dermed ønsker jeg at afdække de umiddelbare vilkår for læreres og pædagogers arbejdsliv.
    OriginalsprogDansk
    TitelTid til velfærd? : Tidsorganisering i velfærdsprofessionerne
    RedaktørerVaaben Nana, Plotnikof Mie
    Antal sider20
    Udgivelses stedKøbenhavn
    ForlagHans Reitzels Forlag
    Publikationsdatojan. 2019
    Sider225-245
    Kapitel11
    ISBN (Trykt)978-87-412-7253-5
    StatusUdgivet - jan. 2019

    Citationsformater

    Clausen, J. (2019). Personalets tempo i skolens tid: Et rytmeanalytisk perspektiv på tid i folkeskolen. I V. Nana, & P. Mie (red.), Tid til velfærd?: Tidsorganisering i velfærdsprofessionerne (s. 225-245). Hans Reitzels Forlag.