Abstract
Visioner og strategier er værdifulde i forhold til udvikling af enhver virksomhed. ”Imagine VIA 2020” er professionshøjskolens langsigtede vision i forhold til at skabe fornyelse og forandring i organisationen (1,2). Vi skal som undervisere bidrage til, at visioner og strategier bæres ind i undervisningen, og det er et konkret arbejde med overordnede visioner og strategier for VIA i forhold til emnet sår, vi vil præsentere i denne artikel. Det anslås, at mellem 40-50.000 mennesker i Danmark har et vanskeligt og behandlingskrævende sår. Zimmerdahl, Bermark og Weibel (2009) beskriver, at undervisning i forebyggelse og behandling nytter, men nyerhvervet viden afspejler sig ikke nødvendigvis i klinisk praksis (3). Behandling af sår er en opgave for hele sundhedsvæsnet, og vi håber, simulation som undervisningsform kan bidrage til viden og færdigheder og dermed forhåbentlig også afspejles i klinikken.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Sår |
Vol/bind | 22 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 4-6 |
ISSN | 0907-9513 |
Status | Udgivet - mar. 2014 |
Emneord
- læring