TY - ADVS
T1 - PETERgogikum: afsnit 14: Pædagogik og æstetik, tak!
A2 - Frostholm, Peter Hornbæk
A2 - Bjerre, Jakob Høyen Krogsgaard
A2 - Kusk, Hanne
A2 - Blomgren, Henriette
A2 - Lukoschewitz, Maja
PY - 2022/5/12
Y1 - 2022/5/12
N2 - Hver dag gør tusindvis af børn, elever og borgere og deres lærere og pædagoger æstetik. De synger og spiller, banker og bygger, limer og larmer, klipper, klistrer, dimser og dutter og tegner og beregner. De spiller drama og teater, og de fordyber og fortaber sig i projekter og processer, der alle har de æstetiske udtryksformer som ramme og som indhold. Hvilken rolle spiller æstetikken og dens udtryksformer og hvad skal alle de indtryk og udtryk, alle de kruseduller og farvelader og toner i pædagogikken og i børnene og borgerne?
AB - Hver dag gør tusindvis af børn, elever og borgere og deres lærere og pædagoger æstetik. De synger og spiller, banker og bygger, limer og larmer, klipper, klistrer, dimser og dutter og tegner og beregner. De spiller drama og teater, og de fordyber og fortaber sig i projekter og processer, der alle har de æstetiske udtryksformer som ramme og som indhold. Hvilken rolle spiller æstetikken og dens udtryksformer og hvad skal alle de indtryk og udtryk, alle de kruseduller og farvelader og toner i pædagogikken og i børnene og borgerne?
KW - Læring, pædagogik og undervisning
KW - legekunst
KW - vuggestuebørn
KW - vuggestuepædagogik
KW - æstetik
KW - æstetik og pædagogik
KW - æstetik, musik, teater
M3 - Podcast, musik- og lydproduktion
ER -