Abstract
Vores fælles sprog er det kit, der binder vores fællesskaber sammen. Derfor arbejder vuggestuepædagoger med de allermindstes sprog fra den tidligste morgenstund i garderoben til de vinker farvel igen langt ud på eftermiddagen. Nogle sprogpædagogiske praksisser er strukturerede og planlagte, andre opstår spontant i det upåagtede. Andre gange er pædagogerne måske slet ikke bevidste om, at de arbejder med sprog.
Bliv klogere på vuggestuens sprogpædagogiske praksisser når “De Små Taler” i PETERgogikums 5. afsnit.
Bliv klogere på vuggestuens sprogpædagogiske praksisser når “De Små Taler” i PETERgogikums 5. afsnit.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 12 jun. 2021 |
Publikationsmedier | Online |
Status | Udgivet - 12 jun. 2021 |
Emneord
- Børn og unge
- literacy
- sproglig praksis
- sprogpædagogik
- sprogtilegnelse
- tosprogethed
- vuggestue
- vuggestuepædagogik