PIRLS 2011: En international undersøgelse om læsekompetence i 4. klasse

Jan Mejding

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskningpeer review

Abstract

PIRLS er et tilbagevendende projekt hvert femte år - hver gang med læsekompetence i 4. klasse som fokusområde. PIRLS er en forkortelse for "Progress in International Reading Literacy Study", hvilket kan oversættes: En international undersøgelse af udviklingen i læsekompetence.
PIRLS er med til at give et kvalificeret billede af, hvordan danske elever klarer sig i sammenligning med andre lande på et så grundlæggende og vigtigt område som læsekompetence. Det er med til at give en pejling i forhold til, om det lykkes i den danske grundskole at give eleverne de nødvendig forudsætninger for på egen hånd at tilegne sig, reflektere over og anvende skriftlige tekster.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedKøbenhavn
ForlagInstitut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet
Antal sider322
ISBN (Trykt)978-87-7684-952-8
StatusUdgivet - 12 dec. 2012
Udgivet eksterntJa
BegivenhedPIRLS 2011 -
Varighed: 12 dec. 2012 → …

Konference

KonferencePIRLS 2011
Periode12/12/12 → …

Emneord

  • danskundervisning
  • læsning
  • folkeskolen
  • kvantitativ metode

Citationsformater