Abstract
Grundlæggende har jeg fra begyndelsen af mit folkeskolelærerliv (1984 – 2012) været optaget af dannelsesdidaktiske fordringer på mod til eksemplariske valg af indhold, mål og arbejdsformer i min professionspraksis. I dag gentager disse sig i min professionshøjskolepraksis i og med, at læreruddannelsen kan siges at skulle være eksemplarisk for de studerendes kommende undervisningsvirksomhed i skolen. Jeg skal her befordre at de studerende får mulighed for at udvikle et didaktisk vokabular, kompetencer og mod til selv at turde og kunne håndtere udfordringer i de didaktiske sløjfers og hullers dilemmaer
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Liv I Skolen |
Vol/bind | 21 |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 68 - 77 |
Antal sider | 9 |
ISSN | 1398-2613 |
Status | Udgivet - 1 sep. 2019 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- dannelse, læreruddannelse, didaktik