Planlægning med platforme. Samarbejde og didaktiske valg

Karina Kiær, Andreas Lindenskov Tamborg, Lærke Ørsted Svensson

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Denne artikel undersøger, hvordan to lærere planlægger og gennemfører undervisning med læringsplatforme.
Artiklen er udsprunget af et større forskningsprojekt og behandler interviews af to dansklærere, der begge deltog i dette projekt. Disse interviews, der blev foretaget som ”stimulated recall interviews”, udgør artiklens empiriske grundlag. Interviewene analyseres med afsæt i Hargreaves og Fullans (2016) begreb, professionel kapital, og teori om samarbejde og fremanalyserer lærernes perspektiv på planlægning og samarbejde med læringsplatforme.
I artiklen diskuterer vi, hvordan og i hvilket omfang læringsplatformene kan bidrage til at understøtte lokale samarbejdspraksisser, herunder intentionen om fælles forberedelse.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLearning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi
Udgave nummer6
Sider (fra-til)200-227
Antal sider28
ISSN2445-6810
StatusUdgivet - 1 jun. 2019

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • lærere
  • læringsplatforme
  • planlægning
  • samarbejde

Citationsformater