TY - CONF
T1 - Playful Learning
T2 - hvad kan og skal legende tilgange i naturfagsundervisningen?
AU - Ahrenkiel, Linda
AU - Jørgensen, Helle Hovgaard
AU - Brandt, Bettina
PY - 2023/3/22
Y1 - 2023/3/22
N2 - Playful Learning er en aktuel international udviklingstendens, som også i Danmark spirer frem igennem Playful Learning-programmerne. I legende tilgange til naturfag bringes elementer fra legens univers i spil i naturfagsundervisningen og i omgangen med det faglige stof, fx osmose, fotosyntese, hældning, planter etc. Legende tilgange kan bane vejen for at afprøve, sanse, forestille sig, bygge og meget mere. I denne workshop vil du indgå i scenarier med legende tilgange til læring. Vi vil sammen analysere og reflektere over, hvilke legekvaliteter vi oplevede, og hvordan omgangen med det faglige stof understøttes af legende tilgange.
AB - Playful Learning er en aktuel international udviklingstendens, som også i Danmark spirer frem igennem Playful Learning-programmerne. I legende tilgange til naturfag bringes elementer fra legens univers i spil i naturfagsundervisningen og i omgangen med det faglige stof, fx osmose, fotosyntese, hældning, planter etc. Legende tilgange kan bane vejen for at afprøve, sanse, forestille sig, bygge og meget mere. I denne workshop vil du indgå i scenarier med legende tilgange til læring. Vi vil sammen analysere og reflektere over, hvilke legekvaliteter vi oplevede, og hvordan omgangen med det faglige stof understøttes af legende tilgange.
M3 - Paper/skriftligt oplæg
ER -