Abstract
Artiklen beskriver, hvordan en klinisk vejleder og lektor sammen udviklede en podcast. Kan nye redskaber, som f.eks. en podcast, anvendes som supplement til de mange initiativer der udvikles for at bygge bro mellem teori og praksis? Betyder det noget, at der både er stemmer fra praksis og fra teorien? Formålet med denne artikel er at beskrive de indsigter som vores tværsektorielle samarbejde bidrog med, for hermed at give såvel kliniske vejledere som teoretiske undervisere del i disse indsigter. Desuden vil vi gerne udbrede kendskabet til produktet: Podcasten ”At bygge bro mellem teori og praksis”, da tilbagemeldinger fra begge vore baglande viser, at disse indsigter kan berige såvel teori og praksis, som mødet med den enkelte studerende samt til at klæde alle aktører bedre på til at facilitere sammenhænge mellem de teoretiske og de praktiske uddannelseselementer i sygeplejecurriculum.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Uddannelsesnyt |
Vol/bind | 3 |
Udgave nummer | 2023 |
Sider (fra-til) | 15 - 17 |
Antal sider | 3 |
ISSN | 2246-2155 |
Status | Udgivet - 1 okt. 2023 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- Studerende
- praksis-teori
- studerendeinddragelse