Portfolio giver støtte og sammenhæng i sygeplejeuddannelsen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

    Abstract

    Portfolio er et pædagogisk redskab, som kan
    styrke den enkelte studerendes læring og støtte
    og give sammenhæng i sygeplejerskeuddannelsen.
    På baggrund af et udviklingsprojekt bidrager
    artiklen med konkrete anbefalinger til både
    undervisere og kliniske vejledere, der kan fremme
    brugen af portfolio. I stedet for at se portfolio som
    en mappe, hvor der samles dokumenter, er det
    afgørende at holde fokus på de studerendes læreproces
    og refleksion, og studieredskabet kræver
    opmærksomhed fra undervisere og vejledere,
    hvis det skal anvendes af studerende. For både
    studerende og kliniske vejledere er forståelse for
    metoden det, der gør, at portfolio giver mening.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftUddannelsesnyt
    Udgave nummer3
    Sider (fra-til)15-21
    Antal sider7
    ISSN1602-0162
    StatusUdgivet - 2013

    Emneord

    • læreprocesser
    • portfolio
    • læring
    • sygepleje
    • vejledning

    Citationsformater