Projekter pr. år
Abstract
Læreruddannere fremhæver positivt det kollegiale samarbejde om uddannelsesudvikling i LULAB, men hvad med de studerende? Projekterne er typisk startet af læreruddannere, men nogle lærerstuderende har oplevet at være medudviklere, fx med eget projekt med medstuderende i ramme af det større projekt. Medudviklerpositionen inspirerer iflg. de studerende bl.a. til, hvordan man som (kommende) lærer kan positionere elever med frihedsgrader og i undersøgende tilgange.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Læreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse : Fremadrettede perspektiver på didaktikker og praksisser i læreruddannelsen |
Redaktører | Simon Nørgaard Iversen, Birgitte Lund Nielsen, Anja Madsen Kvols |
Antal sider | 8 |
Forlag | VIA University College |
Publikationsdato | 2023 |
Sider | 20-27 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7298-981-5 |
Status | Udgivet - 2023 |
Emneord
- læreruddannelsen
Projekter
- 2 Afsluttet
-
Uddannelsesudvikling i professionsuddannelse - læreruddanneres og studerendes agency (LULAB følgeforskning)
Nielsen, B. L. (Projektleder), Lund, J. H. (Projektleder), Jepsen, C. B. (Projektleder), Wiskerchen, M. (Projektleder) & Hansen, B. D. (Projektleder)
01/01/20 → 31/12/24
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
LULAB-initiativet: Læreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse
Jensen, E. (Projektleder), Kvols, A. M. (Projektleder), Nielsen, B. L. (Projektleder), Bock, A. (Projektleder), Mikkelsen, S. H. (Projektleder), Nielsen, M. B. (Projektleder), Hansen, B. W. (Projektleder), Hansen, I. G. (Projektleder) & Wullum, A. H. (Projektleder)
01/01/19 → 31/12/23
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
Fil