Positionering af lærerstuderende som medudviklere i LULAB-projekter

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

26 Downloads (Pure)

Abstract

Læreruddannere fremhæver positivt det kollegiale samarbejde om uddannelsesudvikling i LULAB, men hvad med de studerende? Projekterne er typisk startet af læreruddannere, men nogle lærerstuderende har oplevet at være medudviklere, fx med eget projekt med medstuderende i ramme af det større projekt. Medudviklerpositionen inspirerer iflg. de studerende bl.a. til, hvordan man som (kommende) lærer kan positionere elever med frihedsgrader og i undersøgende tilgange.
OriginalsprogDansk
TitelLæreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse : Fremadrettede perspektiver på didaktikker og praksisser i læreruddannelsen
RedaktørerSimon Nørgaard Iversen, Birgitte Lund Nielsen, Anja Madsen Kvols
Antal sider8
ForlagVIA University College
Publikationsdato2023
Sider20-27
ISBN (Trykt)978-87-7298-981-5
StatusUdgivet - 2023

Emneord

  • læreruddannelsen

Citationsformater