Praksis i spil i læreruddannelsens naturfaglige linjefag

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Et linjefagshold i geografi har arbejdet med både individuel og holdbaseret refleksion på baggrund af cases og videosekvenser fra deres praktik. Arbejdet med afsæt i disse klasserumsnarrativer er suppleret med udarbejdelse af systematiske indholdsskemaer. I artiklen bringes resultater fra evaluering af projektet, og der redegøres for det teoretiske afsæt i naturfagsdidaktisk forskning i udvikling af undervisningsfaglighed (Pedagogical Content Knowledge, PCK).

OriginalsprogDansk
TidsskriftMONA
Udgave nummersærnummer
Sider (fra-til)14-31
Antal sider18
ISSN1604-8628
StatusUdgivet - 2009

Emneord

  • CoRe
  • PCK
  • PaP-eR
  • praktikcases
  • praktikvideo
  • udviklingsarbejde
  • læreruddannelsen
  • praktik
  • naturfag

Citationsformater