Praksis i uddannelsen via udvidet samarbejde mellem skoler og læreruddannere

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Artiklen præsenterer, begrunder og diskuterer en vision for et udvidet samarbejde mellem læreruddannere og skoler. Visionens tankegods står i oppositionen til en aktuel dominerende diskurs om, at læreruddannelsen kvalificeres gennem en anden tidsmæssig fordeling mellem praktik og campusundervisning. Der argumenteres i stedet for, at der etableres et samarbejde mellem skolens, uddannelsens og forskningens aktører, der integrerer teori og praksis og som potentielt tildeler alle aktørgrupper - elever, lærere, studerende og undervisere mange forskellige positioner at agere i, i en række forskellige processer.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLiv I Skolen
Vol/bind23
Udgave nummer2
Sider (fra-til)88-95
Antal sider8
ISSN1398-2613
StatusUdgivet - 2021

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv

Citationsformater