Praksisforankrede og samskabende professions bachelor-projekter

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPosterForskning

Abstract

Præsentation af følgeforskning i en række projekter, hvor formålet har været at kvalificere og udvikle måder at integrere og samarbejde med professionens praksis i forbindelse med studerendes bachelorprojekter i lærer -, pædagog – og socialrådgiveruddannelserne.
En række forskellige cases er fulgt, bl.a. lærerstuderende sammen med lærere/klubpædagoger om konkrete tiltag for udsatte børn og unge på nogle østjyske skoler, socialrådgiverstuderende i boligsocialt arbejde i en forstad til Aarhus, og et særligt tiltag for aktionslæringslignende bachelorprojekter (Læreruddannelsen i Nr. Nissum).
Fokus har været på udfordringer og muligheder, og særligt på, hvordan disse udvidede samarbejder opleves ”at give mening” for studerende og professionelle praktikere - herunder på deres ”agency” (handleformåen/handlekraft).
Metodisk er anvendt gentagne interviews med både studerende og professionelle praktikere analyseret via tematisk analyse.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2017
Antal sider1
StatusUdgivet - 2017
BegivenhedVidencenterdag: Profession og uddannelse - VIAUC Læreruddannelsen i Silkeborg, Silkeborg, Danmark
Varighed: 9 nov. 20179 nov. 2017

Konference

KonferenceVidencenterdag: Profession og uddannelse
LokationVIAUC Læreruddannelsen i Silkeborg
LandDanmark
BySilkeborg
Periode09/11/1709/11/17

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Socialt arbejde og sociale forhold
  • Skoler, fag og institutioner

Citationsformater