Projekter pr. år
Abstract
I artiklen præsenteres og diskuteres de videnskabsteoretiske overvejelser og metodologiske greb, der har inspireret og vist sig anvendelige i undersøgelsen af: a) hvordan dannelse af professionel identitet sker blandt studerende, og b) hvad der karakterisere refleksiv praksislæring, når denne læringstilgang skal støtte de studerendes dannelsesprocesser. Vores forskningsdesign har medvirket til at etablere rum, hvor forskere og projektdeltagere sammen har kunnet udforske fænomenerne. Forskningsdesignet har desuden bidraget med et righoldigt empirisk materiale til analyse og forståelse af de refleksive læreprocesser og til brug ved udvikling af et didaktisk design, der har til formål at støtte de studerendes udvikling af professionel identitet.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Tidsskrift for professionsstudier |
Vol/bind | 15 |
Udgave nummer | 29 |
Sider (fra-til) | 62-66 |
Antal sider | 5 |
ISSN | 2446-0273 |
Status | Udgivet - 10 sep. 2019 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Desige-Based Research
- Refleksiv praksislæring
- pragmatisme
- professionel identitet
- professionsuddannelse
Projekter
- 2 Afsluttet
-
Programmet Refleksiv Praksislæring
Horn, L. H. (Projektleder) & Georgsen, M. (Projektdeltager)
01/08/18 → 31/12/21
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Refleksiv praksislæring i et dannelsesperspektiv
Nielsen, A. (Projektdeltager), Munch, P. (Projektdeltager), Nielsen, L. S. (Projektdeltager) & Drevsholt, K. M. (Projektdeltager)
01/08/16 → 01/01/19
Projekter: Projekt › Forskning