Abstract
I det følgende belyses, hvorledes PLC kan udvikles som strategisk udviklingsaktør og understøtte praksisnær skoleudvikling. Vi ønsker at belyse hvorledes Bekendtgørelsens overordnede intentioner kan få retning og rammer og dermed medvirke til, at hele det pædagogiske personale indgår i skoleudviklingen. I den forbindelse er det vores erfaring, at PLC kan spille en central rolle i forbindelse med den praksisnære og lokale skoleudvikling.
Erfaringerne bygger især på udviklings- og forskningsprojekter fra kommunerne Kolding, København, Roskilde og Tårnby. Der har været tale om praksisnære skoleudviklingsprojekter, hvor det pædagogiske personale over tid har eksperimenteret med praksis og haft mulighed for at reflektere over denne. I alle projekter har kommunale konsulenter og skoleledelsen deltaget.
Erfaringerne bygger især på udviklings- og forskningsprojekter fra kommunerne Kolding, København, Roskilde og Tårnby. Der har været tale om praksisnære skoleudviklingsprojekter, hvor det pædagogiske personale over tid har eksperimenteret med praksis og haft mulighed for at reflektere over denne. I alle projekter har kommunale konsulenter og skoleledelsen deltaget.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 10 |
Tidsskrift | Læringscentret |
Vol/bind | 45 |
Udgave nummer | 5 |
Sider (fra-til) | 20-22 |
Antal sider | 2 |
ISSN | 0105-9556 |
Status | Udgivet - 1 sep. 2017 |