Praksisnært bachelorprojekt i læreruddannelsen: i samarbejde med kommunale videncentre i Silkeborg

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPosterForskning

Abstract

I professionsbachelorprojektet (PBP) forventes lærerstuderende at kunne undersøge og ”..systematisk analysere lærerfaglige problemstillinger og være i stand til at forslå handlinger i kommuner, skoler og klasser…”.
Intentionen var at søge nye uddannelsesveje for praksisnære bachelor-projekter gennem udvikling af samarbejdsflader mellem BA-studerende, kommunale videnscentre og læreruddannelse.
Oplevelsen af at møde fagligt engagerede og specialiserede praktikere, der åbner praksisfeltet og kvalificeret udfordrer såvel tænkning som tilgange til eget projekt fremhæves som menings- og værdifuldt af de studerende.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2019
StatusUdgivet - 2019
BegivenhedVidencenterdag - Profession & Uddannelse - VIA, Silkeborg, Danmark
Varighed: 2 dec. 20192 dec. 2019

Seminar

SeminarVidencenterdag - Profession & Uddannelse
LokationVIA
Land/OmrådeDanmark
BySilkeborg
Periode02/12/1902/12/19

Emneord

  • læreruddannelsen

Citationsformater