Praksisopgaven som led i kompetenceløft i undervisningsfaget matematik

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Artiklen præsenterer udviklede designprincipper for praksisopgaver i matematik, der potentielt
kan bidrage til optimal læring og til mulige vedvarende ændringer i praksis samt understøtte
lærernes aktive konstruktionsproces og deres dialogiske behandling af et stof i en bestemt kontekst.
Principperne har fokus på praksiserfaringer som centrale i udførelsen af opgaven, og på at læreprocessen
i praksis er i centrum. Artiklen bidrager med et eksempel på anvendelse af de udviklede designprincipper.
OriginalsprogDansk
TidsskriftMONA
Vol/bind18
Udgave nummer3
Sider (fra-til)41-61
Antal sider20
ISSN1604-8628
StatusUdgivet - 12 aug. 2018

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • efteruddannelse
  • læreruddannelsen
  • didaktik

Citationsformater