Abstract
Artiklen præsenterer udviklede designprincipper for praksisopgaver i matematik, der potentielt
kan bidrage til optimal læring og til mulige vedvarende ændringer i praksis samt understøtte
lærernes aktive konstruktionsproces og deres dialogiske behandling af et stof i en bestemt kontekst.
Principperne har fokus på praksiserfaringer som centrale i udførelsen af opgaven, og på at læreprocessen
i praksis er i centrum. Artiklen bidrager med et eksempel på anvendelse af de udviklede designprincipper.
kan bidrage til optimal læring og til mulige vedvarende ændringer i praksis samt understøtte
lærernes aktive konstruktionsproces og deres dialogiske behandling af et stof i en bestemt kontekst.
Principperne har fokus på praksiserfaringer som centrale i udførelsen af opgaven, og på at læreprocessen
i praksis er i centrum. Artiklen bidrager med et eksempel på anvendelse af de udviklede designprincipper.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | MONA |
Vol/bind | 18 |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 41-61 |
Antal sider | 20 |
ISSN | 1604-8628 |
Status | Udgivet - 12 aug. 2018 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- efteruddannelse
- læreruddannelsen
- didaktik