Praktisk arbejde i natur/teknologi-undervisningen

    Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

    Abstract

    I en fremadrettet kritik af tidligere undervisningsformer i natur/teknik (natur/teknologi) beskriver denne artikel et forsøg på at udvikle en ny model for undervisning i faget. Modellen indeholder tre elementer: et indledende fællesforsøg, hvor et eller flere begreber introduceres. En efterfølgende aktivitetsrække, hvor eleverne på egen hånd arbejder med indholdet fra den fælles start. En afsluttende præsentation, hvor eleverne fremviser og forklarer deres arbejde. Modellen tager udgangspunkt i teori om lærerstyret undervisning ifølge Meyer og erfaringspædagogik og praktisk arbejde af Dewey. Modellen er afprøvet af studerende fra Professionshøjskolen UCC.
    OriginalsprogDansk
    Publikationsdato19 aug. 2014
    StatusUdgivet - 19 aug. 2014

    Emneord

    • naturvidenskabelige fag
    • professionsuddannelser

    Citationsformater