Praktiske erfaringer med engineering i Naturfagsmaraton

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til nyhedsbrev, magasin el.lign.

Abstract

Hvordan får man som grundskolelærer engineering ind i sin faglige undervisning? Ifølge en evaluering fra landets største naturfagskonkurrence, Naturfagsmaraton, hjælper engineeringprocessen 83% af de deltagende lærere dem med at undervise problemorienteret. De første gange kan man have brug for hjælp til at strukturere engineeringprocessen, med henblik på at understøtte undervisning i engineering for eleverne. Enkle værktøjsark kan gøre det lettere og mere struktureret for den enkelte lærer at afprøve engineering i undervisningen. Her præsenteres et eksempel på værktøjsarket, som er målrettet de forskellige processer i engineeringprocessen, som lærerne gennemløber i et Naturfagsmaraton.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLiv I Skolen
Vol/bind21
Udgave nummer2
Sider (fra-til)122-129
Antal sider8
ISSN1398-2613
StatusUdgivet - maj 2019
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • naturfag

Citationsformater