Problembaseret læring og SMS i simulerede tværprofessionelle e-læringsforløb

Hélène Kelly, Bettan Bagger, Natasha Bagger

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportFormidling

    Abstract

    Problembaseret læring (PBL) har siden slutningen af 1960’erne været anvendt på
    sundhedsuddannelserne. Metoden er kendt for dens evne til at sammenkoble teori
    og praksis på en relevant og meningsfuld måde for de studerende og for at fremme
    de studerendes udvikling af både handlingsorienterede og analytiske kompetencer.
    I dette bidrag præsenteres overvejelser og designforslag til, hvordan nye kommunikationsformer i form af SMS-kommunikation kan indgå i PBL.

    OriginalsprogDansk
    TitelVelfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv
    RedaktørerKathrine Krageskov Eriksen, Mikala Hansbøl, Niels Henrik Helms, Michelle Vestbo
    Antal sider7
    ForlagUCSJ Forlag
    Publikationsdato2015
    Udgave1
    Sider365-371
    Artikelnummerkapital 6 artikel 3
    ISBN (Trykt)978-87-927-1732-0
    ISBN (Elektronisk)978-87-927-1733-7
    StatusUdgivet - 2015

    Emneord

    • innovativ undervisning

    Citationsformater