Problembaseret læring og SMS i simulerede tværprofessionelle e-læringsforløb

Hélène Kelly, Bettan Bagger, Natasha Bagger

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapport

Abstract

Problembaseret læring (PBL) har siden slutningen af 1960’erne været anvendt på
sundhedsuddannelserne. Metoden er kendt for dens evne til at sammenkoble teori
og praksis på en relevant og meningsfuld måde for de studerende og for at fremme
de studerendes udvikling af både handlingsorienterede og analytiske kompetencer.
I dette bidrag præsenteres overvejelser og designforslag til, hvordan nye kommunikationsformer i form af SMS-kommunikation kan indgå i PBL.

OriginalsprogDansk
TitelVelfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv
RedaktørerKathrine Krageskov Eriksen, Mikala Hansbøl, Niels Henrik Helms, Michelle Vestbo
Antal sider7
ForlagUCSJ Forlag
Publikationsdato2015
Udgave1
Sider365-371
Artikelnummerkapital 6 artikel 3
ISBN (Trykt)978-87-927-1732-0
ISBN (Elektronisk)978-87-927-1733-7
StatusUdgivet - 2015

Emneord

  • innovativ undervisning

Citationsformater

Kelly, H., Bagger, B., & Bagger, N. (2015). Problembaseret læring og SMS i simulerede tværprofessionelle e-læringsforløb. I K. Krageskov Eriksen, M. Hansbøl, N. H. Helms, & M. Vestbo (red.), Velfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv (1 udg., s. 365-371). [kapital 6 artikel 3] UCSJ Forlag. http://ucsj.dk/forskning/projekter/viol/resultater-og-publikationer/boeger/