Abstract
Problembaseret læring (PBL) har siden slutningen af 1960’erne været anvendt på
sundhedsuddannelserne. Metoden er kendt for dens evne til at sammenkoble teori
og praksis på en relevant og meningsfuld måde for de studerende og for at fremme
de studerendes udvikling af både handlingsorienterede og analytiske kompetencer.
I dette bidrag præsenteres overvejelser og designforslag til, hvordan nye kommunikationsformer i form af SMS-kommunikation kan indgå i PBL.
sundhedsuddannelserne. Metoden er kendt for dens evne til at sammenkoble teori
og praksis på en relevant og meningsfuld måde for de studerende og for at fremme
de studerendes udvikling af både handlingsorienterede og analytiske kompetencer.
I dette bidrag præsenteres overvejelser og designforslag til, hvordan nye kommunikationsformer i form af SMS-kommunikation kan indgå i PBL.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Velfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv |
Redaktører | Kathrine Krageskov Eriksen, Mikala Hansbøl, Niels Henrik Helms, Michelle Vestbo |
Antal sider | 7 |
Forlag | UCSJ Forlag |
Publikationsdato | 2015 |
Udgave | 1 |
Sider | 365-371 |
Artikelnummer | kapital 6 artikel 3 |
ISBN (Trykt) | 978-87-927-1732-0 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-927-1733-7 |
Status | Udgivet - 2015 |
Emneord
- innovativ undervisning