Abstract
Det danske samfund har gennemgået en udvikling fra et industrisamfund til et videns- og netværkssamfund, hvor it og medier er integreret i vores dagligdag og i skolen. Vi omgiver os med internettet, sociale medier og mobile teknologier – og i stigende grad nu også digitale fabrikationsteknologier, som er denne artikels omdrejningspunkt. Den samfundsmæssige og teknologiske udvikling bevirker, at kravene til skolen udvikler sig hurtigt i disse år. Hvor uddannelse tidligere handlede om at lære eleverne et bestemt stof, handler det i dag om at sikre sig, at eleverne udvikler kompetencer til at navigere og finde vej i en fremtid, vi endnu ikke kender. At de udvikler kompetencer til at begå sig i det 21. århundrede.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 4 |
Tidsskrift | Ledelse i Morgen |
Vol/bind | 20 |
Udgave nummer | 6 |
Sider (fra-til) | 14-19 |
Antal sider | 6 |
ISSN | 2446-1717 |
Status | Udgivet - mar. 2017 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- 21. århundredes kompetencer
- Designtænkning
- Digital fabrikation
- Dybdelæring
- Læreprocesser
- Refleksion