Procesforståelse og refleksion i designtænkning og digital fabrikation

Elisa Nadire Caeli, Charlotte Agerby Schultz

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

    Abstract

    Det danske samfund har gennemgået en udvikling fra et industrisamfund til et videns- og netværkssamfund, hvor it og medier er integreret i vores dagligdag og i skolen. Vi omgiver os med internettet, sociale medier og mobile teknologier – og i stigende grad nu også digitale fabrikationsteknologier, som er denne artikels omdrejningspunkt. Den samfundsmæssige og teknologiske udvikling bevirker, at kravene til skolen udvikler sig hurtigt i disse år. Hvor uddannelse tidligere handlede om at lære eleverne et bestemt stof, handler det i dag om at sikre sig, at eleverne udvikler kompetencer til at navigere og finde vej i en fremtid, vi endnu ikke kender. At de udvikler kompetencer til at begå sig i det 21. århundrede.
    OriginalsprogDansk
    Artikelnummer4
    TidsskriftLedelse i Morgen
    Vol/bind20
    Udgave nummer6
    Sider (fra-til)14-19
    Antal sider6
    ISSN2446-1717
    StatusUdgivet - mar. 2017

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • 21. århundredes kompetencer
    • Designtænkning
    • Digital fabrikation
    • Dybdelæring
    • Læreprocesser
    • Refleksion

    Citationsformater