Abstract
I det naturfaglige udviklingsprojekt QUEST har naturfagslærere fra 43 skoler i fem kommuner vekslet mellem at deltage i kursusdage og præsentere og afprøve ideer med kolleger i fagteam på egen skole. I artiklen fokuseres særligt på udbyttet af fagteamsamarbejdet. Kvantitative data fra spørgeskemaundersøgelser viser overvejende tilfredshed med forløb og udbytte, men kvalitative data fra fagteammøder og interviews på udvalgte caseskoler viser også at der er forskel på hvilke ideer til
indhold og struktur der er taget op på den enkelte skole. I artiklen identificeres nogle hhv. fremmende og hæmmende faktorer for samarbejde og implementering, og det diskuteres hvordan en institutionalisering af forandringsprocesserne bedst kan understøttes.
indhold og struktur der er taget op på den enkelte skole. I artiklen identificeres nogle hhv. fremmende og hæmmende faktorer for samarbejde og implementering, og det diskuteres hvordan en institutionalisering af forandringsprocesserne bedst kan understøttes.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | MONA |
Vol/bind | 2015 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 24-48 |
Antal sider | 25 |
ISSN | 1604-8628 |
Status | Udgivet - 2015 |
Emneord
- naturfag
- lærere
- teams
- fagteam
- kvalitativ metode
- interview
- kvantitativ metode
- spørgeskemaundersøgelse