Abstract
Hvordan træffer læreren den rette beslutning i den konkrete specifikke situation
i en kompleks tid præget af mange forskellige dagsordener på skoleområdet?
Det fordrer professionel dømmekraft. I vores LULAB-projekt er vi optaget af
spørgsmålet om, hvordan læreruddannelsen kan bidrage til at udvikle professionel
dømmekraft hos den studerende. Via videooptagelser- og analyser af undervisning,
praksisfortællinger og kritisk-reflekterende processer af studerendes egne oplevelser,erfaringer og refleksioner samt af den pædagogiske praksis, som denne udspiller sig iundervisningen i folkeskolen træner de studerende deres professionelle
dømmekraft.
i en kompleks tid præget af mange forskellige dagsordener på skoleområdet?
Det fordrer professionel dømmekraft. I vores LULAB-projekt er vi optaget af
spørgsmålet om, hvordan læreruddannelsen kan bidrage til at udvikle professionel
dømmekraft hos den studerende. Via videooptagelser- og analyser af undervisning,
praksisfortællinger og kritisk-reflekterende processer af studerendes egne oplevelser,erfaringer og refleksioner samt af den pædagogiske praksis, som denne udspiller sig iundervisningen i folkeskolen træner de studerende deres professionelle
dømmekraft.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Læreruddannelsen i VIA - udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse |
Redaktører | Birgitte Lund Nielsen |
Antal sider | 62 |
Udgivelsessted | Aarhus |
Publikationsdato | 1 maj 2020 |
Sider | 58 |
ISBN (Trykt) | 978-87-971733-2-9 |
Status | Udgivet - 1 maj 2020 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- professionel dømmekraft