Abstract
Artiklen tager afsæt i resultaterne af et pilotprojekt for sygeplejestuderende med fokus på undervisning og træning i Den Motiverende Samtale og den tilgang til mennesker, den repræsenterer. Resultaterne viser, at professionel kommunikation
læres gennem gentagelser og ved at blive holdt fast i, hvad det drejer sig om over tid. Perspektiverende tænkes resultaterne ind i sygeplejerskeuddannelsen
anno 2016 med introduktion på 1. semester og et træningsforløb på 3. og 4. semester, der strækker sig over både teori- og kliniktid.
læres gennem gentagelser og ved at blive holdt fast i, hvad det drejer sig om over tid. Perspektiverende tænkes resultaterne ind i sygeplejerskeuddannelsen
anno 2016 med introduktion på 1. semester og et træningsforløb på 3. og 4. semester, der strækker sig over både teori- og kliniktid.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Uddannelsesnyt |
Vol/bind | 28 |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 8-13 |
Antal sider | 5 |
ISSN | 1602-0162 |
Status | Udgivet - 24 aug. 2017 |
Emneord
- sygeplejerskeuddannelsen