Abstract
Dafolo i Frederikshavn fik i foråret 2016 lidt over 10 millioner doneret fra A. P. Møller fonden til at fremme professionelle læringsfællesskaber (PLF) i skolerne i Nordjylland. Dette er interessant af flere grunde. For det første er det kun ca. 15 år siden, at det blev almindeligt at tale om skolen som en lærende organisation, hvorimod det ikke var ualmindeligt at tale om lærende organisationer i erhvervslivet. Lærende organisationer er organisationer, hvor deltagerne udvikler evnen til at skabe ønskede resultater, og hvor nye tanker bydes velkommen. De professionelle lærer, hvordan man lærer sammen. For det andet skal skolen være et sted for professionelle læringsfællesskaber, fordi dagens skolesystem står overfor en række udfordringer, fx hvad eleverne vil have behov for at lære i skolen i 20-30 årige perspektiver.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Avis | Nordjyske Stifstidende |
Sider (fra-til) | sektion 1, s. 21, Debat |
Antal sider | 1 |
Status | Udgivet - 1 aug. 2016 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- professionelle læringsfællesskaber