Abstract
Danskfaget er sat under pres af aktuelle uddannelsespolitiske krav om effektivitet og om at kunne levere løsninger på aktuelle udfordringer - ikke mindst gode resultater i internationale sammenligninger. Folkeskolen skal klæde eleverne på med relevante kompetencer til at kunne klare sig i forhold til den nationale konkurrenceevne. Er idéen om professionelle læringsfællesskaber et instrument i dette kapløb? Et middel til at øge effektivitet og performance? Eller understøtter idéen om professionelle læringsfællesskaber faktisk dansklærernes fagdidaktiske kompetence? Formålet med kapitlet er at diskutere dette spørgsmål med afsæt i aktuel viden om dansklæreres samarbejde.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Professionelle læringsfællesskaber og fagdidaktisk viden |
Redaktører | Thomas Albrechtsen |
Antal sider | 13 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 1 dec. 2016 |
Sider | 137-149 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7160-186-2 |
Status | Udgivet - 1 dec. 2016 |