Professionelle læringsfællesskaber - i dansk?

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Danskfaget er sat under pres af aktuelle uddannelsespolitiske krav om effektivitet og om at kunne levere løsninger på aktuelle udfordringer - ikke mindst gode resultater i internationale sammenligninger. Folkeskolen skal klæde eleverne på med relevante kompetencer til at kunne klare sig i forhold til den nationale konkurrenceevne. Er idéen om professionelle læringsfællesskaber et instrument i dette kapløb? Et middel til at øge effektivitet og performance? Eller understøtter idéen om professionelle læringsfællesskaber faktisk dansklærernes fagdidaktiske kompetence? Formålet med kapitlet er at diskutere dette spørgsmål med afsæt i aktuel viden om dansklæreres samarbejde.
OriginalsprogDansk
TitelProfessionelle læringsfællesskaber og fagdidaktisk viden
RedaktørerThomas Albrechtsen
Antal sider13
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato1 dec. 2016
Sider137-149
ISBN (Trykt)978-87-7160-186-2
StatusUdgivet - 1 dec. 2016

Citationsformater