Abstract
Rapporten `Professionelle Læringsfællesskaber på SOSU. En forskningsrapport fra et aktionsforskningsforløb på en Social- og sundhedsskole efteråret 2018 og foråret 2019´ formidler baggrunden for projektet, projektets forståelse af PLF og aktionsforskning samt forløbet og den metodiske tilgang, som er valg.
Desuden indeholder rapporten to overordnede nedslag i forhold til resultater. Nedslagene handler om det kollegiale samarbejde samt udvikling af undervisning. Dette er valgt, da det danner en baggrund for at afrunde forløbet på SOSU på en sådan måde, at rapporten giver en baggrund for at træffe beslutninger om et eventuelt videre arbejde. Desuden giver dette baggrund for at komme med overvejelser over, hvorledes PLF kan give inspiration til udvikling af ungdomsuddannelser og implementeres på disse uddannelser, hvilket er hensigten med, at VIA University College har valgt at anvende ressourcer på projektet.
Desuden indeholder rapporten to overordnede nedslag i forhold til resultater. Nedslagene handler om det kollegiale samarbejde samt udvikling af undervisning. Dette er valgt, da det danner en baggrund for at afrunde forløbet på SOSU på en sådan måde, at rapporten giver en baggrund for at træffe beslutninger om et eventuelt videre arbejde. Desuden giver dette baggrund for at komme med overvejelser over, hvorledes PLF kan give inspiration til udvikling af ungdomsuddannelser og implementeres på disse uddannelser, hvilket er hensigten med, at VIA University College har valgt at anvende ressourcer på projektet.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Aarhus |
---|---|
Forlag | VIA University College |
Status | Udgivet - 2019 |
Emneord
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- PLF
- aktionsforskning
- professionelle læringsfællesskaber
- social- og sunhedsassistentuddannelsen