Professionsbacheloruddannelse - et langt og mangetydigt ord

    Publikation: Bidrag til tidsskriftAnmeldelse

    Abstract

    Anmeldelsen af antologien Pædagogen som professionsbachelor (red. Leif Ærø, Forlaget PUC 2003) beskæftiger sig med overgangen fra gammel (1992) til ny Pædagoguddannelse (1997) og den dengang nye bacheloruddannelsesstatus. Bl.a. diskuteres den tiltagende akademisering af uddannelsen og forskellene på det gamle speciale og det nye bachelorprojekt. Både anmeldelse og antologi kan i dag læses ud fra historisk interesse som et uddannelsespolitisk indlæg i en brydningstid.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftTidsskrift for Socialpædagogik
    Udgave nummer12
    Sider (fra-til)51 - 54
    Antal sider4
    ISSN1398-3717
    StatusUdgivet - 1 dec. 2003

    Emneord

    • pædagoguddannelsen
    • Socialpædagogik
    • Uddannelsespolitik

    Citationsformater