Abstract
Anmeldelsen af antologien Pædagogen som professionsbachelor (red. Leif Ærø, Forlaget PUC 2003) beskæftiger sig med overgangen fra gammel (1992) til ny Pædagoguddannelse (1997) og den dengang nye bacheloruddannelsesstatus. Bl.a. diskuteres den tiltagende akademisering af uddannelsen og forskellene på det gamle speciale og det nye bachelorprojekt. Både anmeldelse og antologi kan i dag læses ud fra historisk interesse som et uddannelsespolitisk indlæg i en brydningstid.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Tidsskrift for Socialpædagogik |
Udgave nummer | 12 |
Sider (fra-til) | 51 - 54 |
Antal sider | 4 |
ISSN | 1398-3717 |
Status | Udgivet - 1 dec. 2003 |
Emneord
- pædagoguddannelsen
- Socialpædagogik
- Uddannelsespolitik