Projekter pr. år
Abstract
Artiklen undersøger, hvordan professionsforskningen overordnet har udviklet sig de seneste 50 år, og den giver et bud på, hvordan den med fordel kan/bør videreudvikles. Professionsforskningens udviklingshistorie inden for professionssociologien og studiet af ekspertise skitseres sådan som den har fundet sted i den toneangivende internationale forskningslitteratur. Med inspiration fra den ’praksisteoretiske vending’ i socialvidenskaben skitseres endvidere en forskningsdagsorden, der kan videreføre og udvikle studiet af professionalisme.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Tidsskrift for professionsstudier |
Vol/bind | 16 |
Udgave nummer | 31 |
Sider (fra-til) | 42-51 |
Antal sider | 9 |
ISSN | 2446-0273 |
Status | Udgivet - sep. 2020 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- Professioner
- ekspertise
- forskning
- praksisteori
Projekter
- 1 Afsluttet
-
ProVide: Professionernes videngrundlag i uddannelse og praksis
Buch, A., Ottosen, S., Secher, M. T., Madsen, P. H. & Larsen-Nielsen, I. M.
17/08/20 → 31/12/21
Projekter: Projekt › Forskning