Professionshøjskoler samarbejder i et forskningsprojekt om digital patologi og dets betydning for bioanalytikeruddannelsen

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til nyhedsbrev, magasin el.lign.

Abstract

Forskning på professionshøjskolerne
bidrager til professionsudvikling
Forskning på professionshøjskolerne taler ind i professionsudvikling og uddannelse i tæt samarbejde
med klinikken. Tilbage i 2018 afholdt dbio et møde
med formålet at skabe forskning på tværs af de danske bioanalytikeruddannelser. Med afsæt i ønsket om
øget samarbejde indgik Københavns Professionshøjskole (KP) og Professionshøjskolen Absalon (PHA)
et samarbejde med fokus på implementeringsprocessen af digital patologi på alle landets patologiafdelinger.
OriginalsprogDansk
TidsskriftDbio
Vol/bind2020
Udgave nummer8
Sider (fra-til)26-27
Antal sider2
ISSN1602-6098
StatusUdgivet - aug. 2020

Emneord

  • faglighed
  • Bioanalytikeruddannelsen
  • digital patologi
  • Uddannelse, professioner og erhverv

Citationsformater