Abstract
Læreruddannelsen skal være professionsrettet. hvilket kan forsås som , at den studerende skal erhverve sig et praktisk håndværk tilpasset den aktuelle samtid og på den anden side, so at den stuerende skal undersøge belyse og kritisk forholde sig til den aktuelle professionspraksis.
I det nye fag i LU 13 ' lærerens grundfaglighed' synes forståelsen af begrebet trods kompetence-, videns- og færdighedsmål, at rumme begge de to konkurrerende forståelser.
I det nye fag i LU 13 ' lærerens grundfaglighed' synes forståelsen af begrebet trods kompetence-, videns- og færdighedsmål, at rumme begge de to konkurrerende forståelser.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Kvan |
Vol/bind | 33. årg. |
Udgave nummer | 96 |
Sider (fra-til) | 82-95 |
Antal sider | 13 |
ISSN | 0107-4016 |
Status | Udgivet - 2013 |
Emneord
- dannelse
- lærerens grundfaglighed
- didaktik
- læring
- pædagogik