Professionsrettethed i læreruddannelsen : teori og praksis: Rapport fra et udviklingsarbejde 2000-2002

Karen Marie Hedegaard, Elsebeth Solveig Jensen

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Abstract

Rapport fra et projekt, som med inspiration bl.a. fra Donald Schöns ideer om den reflekterende praktiker, på forskellige måder har undersøgt om arbejdet med cases i undervisningen i de pædagogiske fag kan fremme de studerendes forståelse og anvendelse af teori, således at de i højere grad bliver i stand til at bruge teori i deres refleksioner over praksis - såvel i læreruddannelsen som i skolen.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedÅrhus
ForlagAarhus Dag- og Aftenseminarium
Antal sider36
StatusUdgivet - 2003

Emneord

  • Donald Schön
  • casemetoder
  • problembaseret læring
  • problembestemmelse
  • professionsforståelse
  • teori-praksis

Citationsformater