Professionsrettethedens indbyggede risiko for prakticisme: - set fra et underviserperspektiv på pædagoguddannelsen

Claus Henriksen*

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Abstract

Der argumenteres for at teori i forskellige former, fx som refleksionsteori og forskning stadig må være en uadskillelig del af pædagogisk professionsuddannelse. Der argumenteres for at der er særlige udfordringer forbundet med at skærpe professionsrettetheden på pædagoguddannelsen på grund af især to lønnede praktikker, som allerede betoner arbejdet og den praktiske rettethed mod dette
OriginalsprogDansk
TitelProfessionsretning i praksis : professionsbachelorprojektet i brydninger mellem arbejde, uddannelse og politik
Antal sider22
Udgivelses stedRUC
ForlagRoskilde Universitetscenter
Publikationsdato2012
ISBN (Trykt)978-87-7349-780-7
StatusUdgivet - 2012

Citationsformater

Henriksen*, C. (2012). Professionsrettethedens indbyggede risiko for prakticisme: - set fra et underviserperspektiv på pædagoguddannelsen. I Professionsretning i praksis: professionsbachelorprojektet i brydninger mellem arbejde, uddannelse og politik Roskilde Universitetscenter.