Professionsuddannelser i bevægelse

Kristian Fahnøe Munksgaard, Lotte Holk Hansen, Frederik Lassen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

I dagtilbud, på folkeskoler og erhvervsskoler er der er fokus på kroppens og bevægelsens betydning for sundhed, læring og udvikling. Formålet med denne artikel at rejse en debat om, hvorvidt anvendelse af bevægelse i undervisning har betydning for studerendes deltagelse i studieaktiviteter og deres læring. Artiklen er skrevet på baggrund af udviklingsprojektet Bevægende læring, der gennemføres på Pædagoguddannelsen, Læreruddannelsen og Fysioterapeutuddannelsen på UCL, Erhvervsakademi og Professionshøjskole i 2017 og 2018. Artiklen peger på tre centrale pointer: At undervisere på professionsuddannelserne må gøre sig konkrete erfaringer med anvendelse af bevægelse i undervisningen, at studerende er vigtige aktører, og at indretning af undervisningslokaler har betydning.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer5
TidsskriftMOV:E
Udgave nummer7
Sider (fra-til)36-43
Antal sider8
ISSN2246-8137
StatusUdgivet - nov. 2018

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater