Professionsundervisningens it-didaktik- et paradigmeskift for didaktikken

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Inden for både almen­ og fagdidaktikken har der igennem en årrække udviklet sig metareflekterende positioner, som tematiserer det didaktiske valg og peger på, at centrale didaktiske handlinger ikke bare handler om at træffe didaktiske valg, men også om at begrunde disse valg, at være bevidst om disse valg som valg og om den risiko og dermed usikkerhed, der følger af at træffe et valg. Baggrunden for dette er, at spørgsmålet om, hvad der skal vælges i undervisningen, i takt med en stigende samfundsmæssig kompleksitet og forandringer i forståelsen af såvel uddannelsessystemets funktion som opgave, er blevet stadig mere påtrængende.
OriginalsprogDansk
TitelEn moderne og aktuel didaktik
RedaktørerAne Qvortrup, Karina Kiær
Antal sider15
ForlagDafolo
Publikationsdatofeb. 2020
ISBN (Trykt)978-87-7160-409-2
StatusUdgivet - feb. 2020

Citationsformater