Abstract
"Programmering i praksis" er en introduktion til programmering og kodning i grundskolen, der indeholder en række konkrete forslag til undervisningen.
Vi lever i en digitaliseret verden. Overalt omkring os holder sensorer øje med vores blodtryk, tilbagelagte kilometer og skraldespanden, vi er lige ved at bakke ind i. Data bliver konstant samlet ind om os og behandlet af algoritmer, der sender informationer videre til vores telefon, vores bil eller ud på nettet. Den, der kender koderne, har derfor adgang til flere informationer om os, end vi selv har overblik over.
Der er mange grunde til, at der er en stigende interesse for undervisning i kodning og programmering i folkeskolen. "Programmering i praksis" er derfor en skrevet som en håndsrækning til undervisere, der ønsker at inddrage programmering meningsfuldt i deres undervisning.
Vi lever i en digitaliseret verden. Overalt omkring os holder sensorer øje med vores blodtryk, tilbagelagte kilometer og skraldespanden, vi er lige ved at bakke ind i. Data bliver konstant samlet ind om os og behandlet af algoritmer, der sender informationer videre til vores telefon, vores bil eller ud på nettet. Den, der kender koderne, har derfor adgang til flere informationer om os, end vi selv har overblik over.
Der er mange grunde til, at der er en stigende interesse for undervisning i kodning og programmering i folkeskolen. "Programmering i praksis" er derfor en skrevet som en håndsrækning til undervisere, der ønsker at inddrage programmering meningsfuldt i deres undervisning.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Frederikshavn |
---|---|
Forlag | Dafolo |
Vol/bind | 1 |
Udgave | 1 |
Antal sider | 140 |
ISBN (Trykt) | 978-87-716-0506-8 |
Status | Udgivet - 1 mar. 2017 |
Emneord
- læreruddannelsen
- pædagoguddannelsen
- pædagogisk praksis
- didaktik
- kompetencer
- undervisning
- undervisningsteknologi