Projekt alternativer til anbringelse: Evaluering. Horsens Kommune

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskning

Abstract

Evalueringen bygger på følgeforskning i fht Horsens kommunes omstilling af indsatsen overfor anbragte og anbringelsestruede børn og unge i normalsystemet. Fokus har været at se på, hvilken betydning omstillingsprocessen har fået for udviklingen i skolemiljøets rummelighed, og om der udvikles metoder og faglige forholdemåder, som opleves aflastende for børn i svære opvækstvilkår. Dette med baggrund i antagelsen om, at børns problemadfærd ikke kan betragtes som faste størrelser, men derimod indlejret i dynamiske sociale kontekster.
OriginalsprogDansk
TitelProjekt alternativer til anbringelse
Antal sider51
UdgivelsesstedTeori og metodecenteret Hillerød.
Publikationsdatookt. 2005
StatusUdgivet - okt. 2005

Emneord

  • rummelighed
  • inklusion

Citationsformater