Projekt faglig læsning og skrivning i historiefaget: fagdidaktisk kompetenceudvikling gennem aktionslæring

Susanne Arne-Hansen, Dorte Østergren-Olsen

    Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskning

    203 Downloads (Pure)

    Abstract

    Projektet er udarbejdet for Roskilde Kommune og har haft fokus på faglig læsning og skrivning i historiefaget med aktionslæring som omdrejningspunkt for historielæreres kompetenceudvikling. Aktionslæringsdelen har med observation og reflekterende didaktiske samtaler haft fokus på udvikling af historiefagets didaktik fra et faglig læsning og skriveperspektiv. Udviklingsmæssigt har projektet via aktionslæring udviklet vigtige erfaringer med at flette historiefagets indhold med faglig læsning og skrivning. Projektet har ført til kompetenceudvikling af de involverede historielærere og skoleledelser både gennem aktionslæringsdelen og de to temadage. Samtidig har projektet genereret vigtige praksiserfaringer.
    OriginalsprogDansk
    ForlagRoskilde Kommune
    Antal sider26
    StatusUdgivet - 2014

    Emneord

    • folkeskolen
    • historie
    • aktionslæring

    Citationsformater