Abstract
Projekt Godt begyndt startede op ved udgangen af 2017 med afslutning i efteråret 2020. Det 3-årige projekt blev gennemført mellem LollandBibliotekerne, Område Nakskovs 35 dagplejere samt vuggestuepædagoger i tæt samarbejde med Nationalt Videncenter for Læsning.
Projekt Godt begyndt har arbejdet med følgende interagerende elementer:
Biblioteket som fysisk ramme
Kulturelle stimuli som indsats via kulturkuffert
Systematisk tværfaglig kompetenceudvikling via aktionslæringsforløb faciliteret af Nationalt Videncenter for Læsning, samarbejde og videndeling mellem bibliotekarer, faglærte pædagoger og ufaglærte dagplejere
Motivation af forældrene gennem udvidede indsatser/aktiviteter.
Projektet er evalueret af UC SYD. Evalueringens primære fokus er, hvorvidt aktiviteter er blevet gennemført som planlagt, samt hvorvidt de forventede forandringer er indtruffet. Datagrundlaget består af både kvantitative og kvalitative data.
Projekt Godt begyndt har arbejdet med følgende interagerende elementer:
Biblioteket som fysisk ramme
Kulturelle stimuli som indsats via kulturkuffert
Systematisk tværfaglig kompetenceudvikling via aktionslæringsforløb faciliteret af Nationalt Videncenter for Læsning, samarbejde og videndeling mellem bibliotekarer, faglærte pædagoger og ufaglærte dagplejere
Motivation af forældrene gennem udvidede indsatser/aktiviteter.
Projektet er evalueret af UC SYD. Evalueringens primære fokus er, hvorvidt aktiviteter er blevet gennemført som planlagt, samt hvorvidt de forventede forandringer er indtruffet. Datagrundlaget består af både kvantitative og kvalitative data.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Haderslev |
---|---|
Antal sider | 45 |
Status | Udgivet - okt. 2020 |