Abstract
Uddannelsesprojektet InterTværs er et bud på fremtidens velfærdsuddannelser og betragtes som et svar på omverdenens krav om sammenhængende patient-/borgerforløb. I projektet forskydes den konventionelle mono-faglighed til en interprofessionel og tværsektoriel orientering mod samarbejde omkring patientforløb. I uddannelsesmæssig forstand betyder det, at projekt InterTværs’ fokus på det klinisk-praktiske samarbejde udfordrer såvel det organisatoriske som pædagogiske plan. Projekt InterTværs skal således både fokusere på organisationsudvikling og praktisk drift af studieforløbet og på interprofessionel fag- og pædago- gikudvikling. Projekt InterTværs følges i to igangværende etnografiske studier med fokus på henholdsvis involverede studenter- og supervisionsteam
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Tidsskrift for professionsstudier |
Vol/bind | 12 |
Udgave nummer | 23 |
Sider (fra-til) | 72-79 |
Antal sider | 8 |
ISSN | 2446-0273 |
DOI | |
Status | Udgivet - 2017 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- organisering og udvikling af tværprofessionel og tværsektoriel undervisning