Projekt InterTværs og interprofessionalitet som det innovative match.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Uddannelsesprojektet InterTværs er et bud på fremtidens velfærdsuddannelser og betragtes som et svar på omverdenens krav om sammenhængende patient-/borgerforløb. I projektet forskydes den konventionelle mono-faglighed til en interprofessionel og tværsektoriel orientering mod samarbejde omkring patientforløb. I uddannelsesmæssig forstand betyder det, at projekt InterTværs’ fokus på det klinisk-praktiske samarbejde udfordrer såvel det organisatoriske som pædagogiske plan. Projekt InterTværs skal således både fokusere på organisationsudvikling og praktisk drift af studieforløbet og på interprofessionel fag- og pædago- gikudvikling. Projekt InterTværs følges i to igangværende etnografiske studier med fokus på henholdsvis involverede studenter- og supervisionsteam
OriginalsprogDansk
TidsskriftTidsskrift for professionsstudier
Vol/bind12
Udgave nummer23
Sider (fra-til)72-79
Antal sider8
ISSN2446-0273
DOI
StatusUdgivet - 2017

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • organisering og udvikling af tværprofessionel og tværsektoriel undervisning

Citationsformater