Projekt studiekompetence: Fremmer intervention af studieteknikker i fagundervisningen de studerendes læse- og informationskompetence

Karin Lodberg, Bente Rindsig Pedersen, Carsten Munch Nielsen, Maria Viftrup Schneider, Margrethe Skovgaard Larsen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Artiklen beskriver et projekt gennemført i et samarbejde mellem bibliotekarer, studievejledere og uddannelseskoordinator ved Sygeplejerskeuddannelsen i Århus i perioden 2004-2007. Projektet havde til formål at styrke de studerendes studiekompetence. Hypotesen i projektet var, at læring af studiekompetence bedst sker, hvis studiekompetencer integreres i fagundervisningen
OriginalsprogDansk
TitelProfessionsdidaktik : et særligt anliggende for professionshøjskolerne?
RedaktørerKirsten Beedholm, Charlotte Greve
Antal sider13
UdgivelsesstedÅrhus
ForlagVIA Systime
Publikationsdatookt. 2010
Udgave1
Sider95-108
ISBN (Trykt)978-87-90833-89-3
ISBN (Elektronisk)978-87-90833-88-6
StatusUdgivet - okt. 2010

Emneord

  • intervention
  • læring
  • kompetenceudvikling
  • kompetencer

Citationsformater