Projekt studiekompetence: Fremmer intervention af studieteknikker i fagundervisningen de studerendes læse- og informationskompetence

Karin Lodberg, Bente Rindsig Pedersen, Carsten Munch Nielsen, Maria Viftrup Schneider, Margrethe Skovgaard Larsen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Abstract

Artiklen beskriver et projekt gennemført i et samarbejde mellem bibliotekarer, studievejledere og uddannelseskoordinator ved Sygeplejerskeuddannelsen i Århus i perioden 2004-2007. Projektet havde til formål at styrke de studerendes studiekompetence. Hypotesen i projektet var, at læring af studiekompetence bedst sker, hvis studiekompetencer integreres i fagundervisningen
OriginalsprogDansk
TitelProfessionsdidaktik : et særligt anliggende for professionshøjskolerne?
RedaktørerKirsten Beedholm, Charlotte Greve
Antal sider13
Udgivelses stedÅrhus
ForlagVIA Systime
Publikationsdatookt. 2010
Udgave1
Sider95-108
ISBN (Trykt)978-87-90833-89-3
ISBN (Elektronisk)978-87-90833-88-6
StatusUdgivet - okt. 2010

Emneord

  • intervention
  • læring
  • kompetenceudvikling
  • kompetencer

Citationsformater

Lodberg, K., Pedersen, B. R., Nielsen, C. M., Schneider, M. V., & Larsen, M. S. (2010). Projekt studiekompetence: Fremmer intervention af studieteknikker i fagundervisningen de studerendes læse- og informationskompetence. I K. Beedholm, & C. Greve (red.), Professionsdidaktik: et særligt anliggende for professionshøjskolerne? (1 udg., s. 95-108). VIA Systime.