Projektledersuccesens uddannelsesmæssige paradokser

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportFormidling

4 Downloads (Pure)

Abstract

Dette paper undersøger paradokset mellem på den ene side projektledelses udbredte praktiske popularitet og på den anden side den utilstrækkelige professionalisering af praktisk projektledelse i Danmark.

Projektlederkompetencer og uddannelsesbehov, der er velbelyste internationalt, kobles til dansk kontekst. Kompetencebehov set fra udbuds- og aftagerside undersøges kvantitativt og kvalitativt på et praktisk felt, der ofte tilrådes bedre projektledelse: Danske kommunikations- og reklamebureauer. Det undersøges hvordan formulerede projektlederbehov og -udbud mødes der, og det diskuteres, hvorledes markedsbehov kan adresseres samtidig med, at den studerendes behov for selvstændig refleksion og læring honoreres.

Paperet, der er udarbejdet til Det Danske Ledelsesakademis årskonference, sammenfatter litteraturreview og inddrager data fra undersøgelser udført i regi af professionsbacheloruddannelsen i medieproduktion og ledelse ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
OriginalsprogDansk
Antal sider31
StatusUdgivet - 2013

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation

Citationsformater